preskoči na sadržaj
Produženi boravak

Produženi boravak neobvezan je oblik odgojno-obrazovnog rada namijenjen učenicima razredne nastave koji se provodi izvan redovite nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, zdravstvene i socijalne vrijednosti.

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu. Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana. Produženi dnevni rad nakon redovite prijepodnevne nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi, osobito u urbanim sredinama. Nova uloga škole na taj će način biti maksimalno i racionalno iskorištena jer pruža nebrojene mogućnosti djelovanja u svrhu pravilnog razvoja i rasta svakog djeteta u kvalitetnu osobu, korisnu svojoj obitelji i zajednici (Rad u produženom boravku, S. Urek i B. Petljak Jakunić).

Osnovne škole organiziraju produženi boravak za potrebe svojih učenika. Produženi boravak organizira se u školskoj godini 2016./2017. za učenike I. i II. o čemu odlučuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport na osnovi obrazloženog prijedloga škole.

Odgojno-obrazovna skupina produženog boravka ustrojava se, u pravilu, od učenika istog razreda (redovita odgojno-obrazovna skupina), ali i iznimno u kombinaciji kao kod nas.

 

 

Osnovne škole, na osnovi iskazanih potreba i interesa roditelja, dostavljaju na kraju svake školske godine prijedlog ustroja odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka za iduću školsku godinu.

Dnevno trajanje produženog boravka je od 7:00-13:30 sati, odnosno od 11:30 do 17:00 sati, ovisno o rasporedu na nastavi. Stoga, za djecu koja idu u boravak osigurano je dežurstvo svakog dana od 7:00-17:00 neovisno jesu li ujutro ili popodne u školi.  Dužnost je i obveza svakog roditelja na vrijeme doći po svoje dijete, a najkasnije do 17 sati do kada traje dežurstvo u produženome boravku. Odlazak djeteta kući iz produženog boravka prije 16 sati nije moguća ako to prije nismo dogovorili. Također, u tjednu kada je boravak ujutro, dogovoreno je vrijeme dolaska do 9:00 sati kako bismo mogli započeti s radom. Naravno i u ovom slučaju postoje iznimke.

 

 

Pravilo je da roditelji pravodobno pisano ili usmeno najave učiteljici u produženom boravku izlazak djeteta iz produženog boravka ukoliko zbog opravdanih razloga odlazi iz škole prije uobičajenog vremena. Važno je iz sigurnosnih razloga navesti u obavijesti kada će i na koji način ili s kim učenik napustiti prostor škole pa se stoga i na početku godine ispunjavaju suglasnosti koje osiguravaju dijete, roditelja i učitelja za siguran odlazak iz škole sa poznatom osobom.

Škola trajanje produženog  boravka usklađuje s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim i prostornim uvjetima. 

U produženom se boravku izmjenjuju odmor, vrijeme za učenje, vježbanje i ponavljanje te organizirano vrijeme, a učenicima koji pohađaju produženi boravak, osigurana su tri obroka: doručak, ručak i užina. Roditelj program produženog boravka, odnosno obroke plaća 25,00 kuna po danu.

Pedagoška i metodička koncepcija rada u produženom boravku, kao i u nastavi, zasniva se na zadovoljavanju potreba učenika i konkretnim pedagoškim utjecajem na njih.

 

Nastavne metode prilagođene su specifičnom radu u produženom boravku uvažavajući potrebu za slobodnim vremenom učenika, organiziranim vremenom koje ustrojava učiteljica i samostalnim učenjem učenika uz nadzor i metodičku intervenciju učiteljice po potrebi.

 

 

Rad je u produženom boravku drugačiji od rada u redovitoj nastavi, ali je usklađen s nastavnim sadržajima koje je učiteljica, koja radi u nastavi, realizirala na nastavi. Učiteljica zaposlena u produženom boravku s učenicima, osim ponavljanja i uvježbavanja nastavnih sadržaja koje su učenici usvajali na nastavi te pisanja domaće zadaće, osmišljava i načine kreativnog provođenja preostaloga vremena kroz učenje i igru.

 

 

To postiže kroz sljedeća područja:

jezično-komunikacijsko
matematičko-logičko, znanstveno-tehnološko
socijalizaciju, odnos prema sebi, zdravlju, okolini i radnim obvezama
kulturno-umjetničko
igre, sport i rekreaciju.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prilikom osmišljavanja načina kreativnog provođenja vremena, učiteljica-voditeljica produženoga boravka, vodi brigu o željama, potrebama i sklonostima učenika.

Cilj je rada svake učiteljice-voditeljice produženoga boravka, naučiti učenike kako učiti te prilagodbom nastavnih metoda kod učenika razvijati samopoštovanje, samopouzdanje, odgovornost za svoj rad i svoje postupke, povjerenje u druge učenike, znatiželju, samovrednovanje, zdrav moral, osjećaj uspješnosti, snalažljivost, okretnost, pravo na pogrešku i prihvaćanje pogrešaka kod sebe i drugih. U produženom boravku povezuju se igra, učenje i rad. Učenike se uči samostalnosti pri pisanju zadaće, pospremanju knjiga za nastavu te stjecanju radnih navika za budućnost kada više neće polaziti boravak.

Kroz individualne razgovore s učiteljicom iz produženog boravka, roditelji saznaju kakvo je dijete bilo u školi, kako usvaja nastavni sadržaj prilikom uvježbavanja, koliko je spremno pomoći i kako prihvaća pomoć u skupnom radu, kako reagira na umor, kako se ponaša u blagovaonici, koliko sudjeluje u održavanju urednosti učionice i slično. Sve su to vrlo važni pokazatelji u razvoju djeteta. Roditeljima i učiteljicama važno je suradnički komunicirati za dobrobit svakog učenika uključenog u rad produženog boravka.

Izmjenama igre, čitanja priča, učenja, odmora, vježbanja i razgibavanja, šetnje, pjevanja, ponavljanja, crtanja, razgovora želimo stvoriti osjećaj zadovoljstva kod svih učenika u odgojno-obrazovnom procesu, odnosno sretno dijete koje će voljeti školu. Veliku važnost pridajemo boravku na svježem zraku te nastojimo čim više vremena provoditi vani ukoliko nam to vrijeme dopušta.

 

 

 

 

RASPORED AKTIVNOSTI U PRODUŽENOM BORAVKU

 

 

KADA JE BORAVAK UJUTRO, A NASTAVA POSLIJEPODNE

 

VRIJEME

AKTIVNOSTI

07:00-9:00

DOLAZAK DJECE U ŠKOLU

  • Jutarnja gimnastika, slušanje glazbe, slobodna igra

09:35-10:00

DORUČAK

10:00-10:45

 

 

 

 

   10:45-11:30

UČENJE

  • pisanje zadaća

     ponavljanje i uvježbavanje sadržaja iz hrvatskoga jezika,

     matematike i prirode i društva

 

SLOBODNO ORGANIZIRANO VRIJEME

-   društvene igre i druge igre u učionici

-   slušanje glazbe i priča

10:25-11:00

 

 

 

 

   11.00-12:00

UČENJE

  • pisanje zadaća
  • ponavljanje i uvježbavanje sadržaja iz hrvatskoga jezika,

matematike i prirode i društva

 

SLOBODNO ORGANIZIRANO VRIJEME 

  • odmor nakon učenja
  • igre na školskom igralištu ili u učionici
  • likovno izražavanje, origami
  • zabavni sadržaji, ponavljanje kroz igru, crtanje,

bojanje, pitalice i zagonetke...

  • uvježbavanje prigodnih dramskih tekstova za

nadolazeće priredbe

  • društvene i druge igre u učionici
  • priprema za odlazak na ručak

12:15-12:45

RUČAK

12:45-13:20

SLOBODNO ORGANIZIRANO VRIJEME 

  • odmor nakon ručka
  • igre na školskome igralištu
  • razgibavanje u učionici
  • gledanje animiranih filmova
  • likovni radovi po želji učenika
  • društvene igre u učionici
  • priprema za nastavu
  • slušanje glazbe i priča

13:30-...

NASTAVA  (po rasporedu -sa razrednim učiteljicama)         

-ODLAZAK KUĆI do 17 sati ukoliko po rasporedu nije

drugačije

 

DEŽURSTVO

  • prema potrebi učenik/ca će biti sa dežurnom

    učiteljicom do dolaska roditelja

 

 

 

KADA JE NASTAVA UJUTRO, A BORAVAK POSLIJEPODNE

 

VRIJEME

AKTIVNOSTI

7:00-7:45

DOLAZAK DJECE U ŠKOLU

08:00-11:25/12:15

9:35

NASTAVA  (po rasporedu sa razrednim učiteljicama)

 

DORUČAK     

  11:25-12:15

Prijam učenika u boravak, slobodna igra, priprema za ručak

12:15-12:45

RUČAK

12:45-13:30

SLOBODNO ORGANIZIRANO VRIJEME 

  • odmor nakon nastave i ručka
  • igre na školskome igralištu
  • razgibavanje u učionici ili školskoj sportskoj dvorani
  • gledanje animiranih filmova
  • likovni radovi po želji učenika
  • društvene igre u učionici
  • posjet knjižnici

13:30-15:00

UČENJE

  • pisanje zadaća
  • ponavljanje i uvježbavanje sadržaja iz hrvatskoga jezika, matematike i prirode i društva

15:30-15:45

UŽINA

 

 

15:45-17:00

 

SLOBODNO ORGANIZIRANO VRIJEME 

  • odmor nakon učenja i užine
  • slušanje priča i glazbe
  • likovno izražavanje, origami
  • zabavni sadržaji, ponavljanje kroz igru, crtanje, bojanje, pitalice i zagonetke...
  • uvježbavanje prigodnih dramskih tekstova za nadolazeće priredbe
  • igre na školskome igralištu
  • razgibavanje u učionici ili školskoj sportskoj dvorani
  • gledanje animiranih filmova
  • društvene i druge igre u učionici
  • odlazak kući prema dogovoru u 16:00, 16:30 i 17:00

 

 


 

Koliko je sati u Londonu, Pekingu, Sao Paolu...?

Saznajte na stranicama Geografije.


Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Tražilica



Korisni linkovi




preskoči na navigaciju