2016-09-25 17:31:27 NASTAVA HRVATSKOGA JEZIKA OD 5. DO 8. RAZREDA NASTAVNI PREDMET HRVATSKI JEZIK Nastavni predmet Hrvatski jezik sastoji se od 6 područja: Hrvatski jezik Književnost Lektira Usmeno izražavanje Pisano izražavanje Medijska kulturaSve su provjere znanja (njihov broj i sadržaj) i kriteriji ocjenjivanja dogovoreni na školskom aktivu. Provjere iz svih područja objavljene su na web stranici Škole, a prije provjere najavljuju se učenicima. Kratke provjere znanja najavljuju se tjedan dana ranije. Provjere iz lektire ne najavljuju se posebno.
JEZIK Sadržaj: prema udžbeničkim cjelinama okvirno 7 provjera znanja (prema vremeniku) prije svake provjere gradivo se ponavlja i uvježbava na pripremnim ispitima sa zadatcima potpuno istoga tipa kao u testu kriteriji ocjenjivanja (okvirno)0-49%=nedovoljan 50-62%=dovoljan 63-75%=dobar 76-89%=vrlo dobar 90-100%=odličan
KNJIŽEVNOST Sadržaj: tekstovi iz čitanke Provjere: Prvo obrazovno razdoblje: usmena + pisana provjera Drugo obrazovno razdoblje: usmena + pisana provjera književnoteorijski pojmovi + primjena znanja na tekstu (rad na tekstu) usmena i pisana provjera: kombinacija teorije i rada na tekstu rad na tekstu vježba se na svakome satu interpretacije književnoga teksta
LEKTIRA Sadržaj: lektirna djela s popisa (jedno svaki mjesec) Provjere: u svakom obrazovnom razdoblju provode se dvije pisane provjere, jedna usmena i jedna/dvije posebnog tipa (igrokaz, kviz...za ovaj način rada učenici zadatke dobivaju na početku mjeseca) razumijevanje djela, uočavanje posebnosti u djelu (npr.humor, poučnost...), primjena književnoteorijskih pojmova na lektirnom djelu = lektirno djelo jest književno djelo pisana provjera – 10 pitanja vezanih uz sadržaj, mjesto i vrijeme radnje, osobine ili postupke likova, njihov međusoban odnos, vrstu književnog djela, dijelove fabule, načine pripovijedanja... provjere/obrade lektire su zadnji dvosat u mjesecu
JEZIČNO IZRAŽAVANJE USMENO Provjere: dvije provjere u svakom obrazovnom razdoblju npr. krasnoslov: učenik treba zadovoljiti kriterije (memoriranje teksta, tempo, stanke, izražajnost...)
PISANO Sadržaj: pravopisne provjere i školske zadaće/literarni radovi a) pravopisne provjere (veliko slovo) 0-2 greške=odličan 3-4 greške=vrlo dobar 5-8 grešaka=dobar 9-11 grešaka=dovoljan 12 grešaka=nedovoljan
b) pravopisne provjere (pravopisni i rečenični znakovi) 0-49%=nedovoljan 50-64%=dovoljan 65-79%=dobar 80-89%=vrlo dobar 90-100%=odličan
c) školska zadaća ( usvakom obrazovnom razdoblju jedna) ocjenu čine sadržaj, kompozicija, stil, pravopis, gramatika, čitljivost i urednostd) domaće zadaće (provjera na svakome satu, evidencija u tablici)
MEDIJSKA KULTURA Sadržaj: cjeline u čitanci; gledanje filmova na satu + usporedba književno djelo / film, igrokazi, stripovi...
BEZ POZNAVANJA TEORIJE NEMOGUĆE JE RIJEŠITI ZADATAK!!!
UČITELJ REDOVITO PRATI I BILJEŽI RAD UČENIKA TIJEKOM CIJELE ŠKOLSKE GODINE domaće zadaće priprema za nastavu (ponavljanje gradiva) donošenje pribora za rad bilješke sa sata odnos prema radu (interes, zalaganje, aktivno sudjelovanje, napredovanje, poštivanje zadanih rokova, ponašanje na satu...)
UČENIK JE DUŽAN: na satu pratiti, zapisivati i aktivno sudjelovati redovito pisati zadaće jer se time ponavlja obrađeno gradivo redovito ponavljati/učiti gradivo - inače je onemogućeno shvaćanje i usvajanje novoga gradiva vježbati primjenu usvojenog znanja na zadatcima zalijepiti listiće za vježbu u bilježnicu vježbati vještinu čitanja s razumijevanjem (tekstova, ali i zadataka u ispitu) naučiti za dogovoreni termin provjere pročitati lektiru do dogovorenoga roka na dopunskoj nastavi dodatno provježbati gradivo (to je nemoguće ako učenik ne nauči teoriju)
CILJ = PRIMJENA ZNANJA/STVARALAŠTVO!!!
Sve je loše ocjene moguće ispraviti, ali samo ako se gradivo zaista i nauči!!! |
Osnovna škola Vukovina |