preskoči na sadržaj
Hrvatski jezik

NASTAVA HRVATSKOGA JEZIKA OD 5. DO 8. RAZREDA

NASTAVNI PREDMET HRVATSKI JEZIK 


Nastavni predmet Hrvatski jezik sastoji se od 6 područja:

  1. Hrvatski jezik
  2. Književnost
  3. Lektira
  4. Usmeno izražavanje
  5. Pisano izražavanje
  6. Medijska kultura

Sve su provjere znanja (njihov broj i sadržaj) i kriteriji ocjenjivanja dogovoreni na školskom aktivu.

Provjere iz svih područja objavljene su na web stranici Škole, a prije provjere najavljuju se učenicima.

Kratke provjere znanja najavljuju se tjedan dana ranije.

Provjere iz lektire ne najavljuju se posebno.

 

JEZIK

Sadržaj: prema udžbeničkim cjelinama

  • okvirno 7 provjera znanja (prema vremeniku)
  • prije svake provjere gradivo se ponavlja i uvježbava na pripremnim ispitima sa zadatcima potpuno istoga tipa kao u testu
  • kriteriji ocjenjivanja (okvirno)

0-49%=nedovoljan

50-62%=dovoljan

63-75%=dobar

76-89%=vrlo dobar

90-100%=odličan

 

KNJIŽEVNOST

Sadržaj: tekstovi iz čitanke

Provjere:

Prvo obrazovno razdoblje: usmena + pisana provjera

Drugo obrazovno razdoblje: usmena + pisana provjera

  • književnoteorijski pojmovi + primjena znanja na tekstu (rad na tekstu)
  • usmena i pisana provjera: kombinacija teorije i rada na tekstu
  • rad na tekstu vježba se na svakome satu interpretacije književnoga teksta

 

LEKTIRA

Sadržaj: lektirna djela s popisa (jedno svaki mjesec)

Provjere:

  • u svakom obrazovnom razdoblju provode se dvije pisane provjere, jedna usmena i jedna/dvije posebnog tipa (igrokaz, kviz...za ovaj način rada učenici zadatke dobivaju na početku mjeseca)
  • razumijevanje djela, uočavanje posebnosti u djelu (npr.humor, poučnost...), primjena književnoteorijskih pojmova na lektirnom djelu = lektirno djelo jest književno djelo
  • pisana provjera – 10 pitanja vezanih uz sadržaj, mjesto i vrijeme radnje, osobine ili postupke likova, njihov međusoban odnos, vrstu književnog djela, dijelove fabule, načine pripovijedanja...
  • provjere/obrade lektire su zadnji dvosat u mjesecu

 

 

JEZIČNO IZRAŽAVANJE

USMENO

Provjere: dvije provjere u svakom obrazovnom razdoblju

npr. krasnoslov: učenik treba zadovoljiti kriterije (memoriranje teksta, tempo, stanke, izražajnost...)

 

PISANO

Sadržaj: pravopisne provjere i školske zadaće/literarni radovi
Provjere: dvije provjere u svakom obrazovnom razdoblju (prema vremeniku na internetskim stranicama Škole)

  • prije provjere slični su primjeri provježbani na satu

a) pravopisne provjere (veliko slovo)

0-2 greške=odličan

3-4 greške=vrlo dobar

5-8 grešaka=dobar

9-11 grešaka=dovoljan

12 grešaka=nedovoljan

 

b) pravopisne provjere (pravopisni i rečenični znakovi)

0-49%=nedovoljan

50-64%=dovoljan

65-79%=dobar

80-89%=vrlo dobar

90-100%=odličan

 

c) školska zadaća ( usvakom obrazovnom razdoblju jedna)

  • ocjenu čine sadržaj, kompozicija, stil, pravopis, gramatika, čitljivost i urednost

d) domaće zadaće (provjera na svakome satu, evidencija u tablici)

 

MEDIJSKA KULTURA

Sadržaj: cjeline u čitanci; gledanje filmova na satu + usporedba književno djelo / film, igrokazi, stripovi...
Provjere: kratke pisane provjere, provjere nakon gledanja filma, izvedbe na satu.

 

 

BEZ POZNAVANJA TEORIJE NEMOGUĆE JE RIJEŠITI ZADATAK!!!

 

UČITELJ REDOVITO PRATI I BILJEŽI RAD UČENIKA TIJEKOM CIJELE ŠKOLSKE GODINE 

  • domaće zadaće
  • priprema za nastavu (ponavljanje gradiva)
  • donošenje pribora za rad
  • bilješke sa sata
  • odnos prema radu (interes, zalaganje, aktivno sudjelovanje, napredovanje, poštivanje zadanih rokova, ponašanje na satu...)

 

UČENIK JE DUŽAN:

  • na satu pratiti, zapisivati i aktivno sudjelovati
  • redovito pisati zadaće jer se time ponavlja obrađeno gradivo
  • redovito ponavljati/učiti gradivo - inače je onemogućeno shvaćanje i usvajanje novoga gradiva
  • vježbati primjenu usvojenog znanja na zadatcima
  • zalijepiti listiće za vježbu u bilježnicu
  • vježbati vještinu čitanja s razumijevanjem (tekstova, ali i zadataka u ispitu)
  • naučiti za dogovoreni termin provjere
  • pročitati lektiru do dogovorenoga roka
  • na dopunskoj nastavi dodatno provježbati gradivo (to je nemoguće ako učenik ne nauči teoriju)

 

CILJ = PRIMJENA ZNANJA/STVARALAŠTVO!!!

 

Sve je loše ocjene moguće ispraviti, ali samo ako se gradivo zaista i nauči!!!



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Zorica Kovačić   datum: 25. 9. 2016.

 


 

Koliko je sati u Londonu, Pekingu, Sao Paolu...?

Saznajte na stranicama Geografije.


Kalendar
« Listopad 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Tražilica



Korisni linkovi




preskoči na navigaciju